Anna`s & Fredric´s torp

Äntligen har vi hittat vårt drömhus/torp. Trots storleken så har vi valt att kalla det för torpet eftersom vi från början letade efter ett litet sommar torp men föll för detta underbara hus. En hel del behöver göras och vi har lagt sommaren 2009 när huset fyller 100år som datum för att vara klara med renoveringen. Den här bloggen kommer således att handla om vår väg till vårt dröm torp.

söndag 4 maj 2008

Trädgården!

Fredric åkte till huset själv i torsdags och fortsatte med målningen trots sin dåliga rygg. Vi andra satt i solen hemma hos min syster och myste. Nu är hela vardagsrummet färdig grundat och tak och en tredjedel av väggarna i matsalen. Vi sticker till landet alldeles snart och ska fortsätta i trädgården och måla klart matsalen. I morgon kommer sotarna och ska provtrycka alla fyra kakelugnarna. Håller tummarna för att någon av dom är ok att elda i.
Här är lite bilder som Fredric tog från trädgården.

Den lila stora knoppen som jag pratade om i tidigare inlägg ser nu ut så här. Rätta mig om jag har fel men är det inte en pion? Har två stycken utav dessa på baksidan av huset.

Här kommer det också upp något. Någon som vet vad det är?

Så här ser gräsmattan ut på framsidan. Full av gullvivor.

Återkommer i morgon eller på tisdag med uppdatering av tomt, målning och status påkakelugnar.

Kramizzzzz Anna

4 kommentarer:

  1. Hej anna!!

    det ser så spännande ut..

    Verkligen trivsamt..så mysig trädgård med alla fina växter..

    ha det så gott..
    kram anna

    SvaraRadera
  2. Hej,
    Visst har du rätt, det är Pioner som du har, men den andra gissar jag på " Löjtnantshjärta".
    Mysigt hus och intressant trädgård med gamla fina växter.
    Ha det trevligt på torpet.

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Jag tror att det är pioner det också! De är då misstänkt lika mina pioner.

    Spännande och underbart med pioner!

    SvaraRadera
  4. En väldigt fin blogg och fantastiskt hus! Påminner mig om min och min sambo's torp-projekt som vi också håller på med just nu. Vart i Sverige ligger det?
    âr den översta bilden inte lijor och den i mitten pioner?
    Mvh, Anna.

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails