Anna`s & Fredric´s torp

Äntligen har vi hittat vårt drömhus/torp. Trots storleken så har vi valt att kalla det för torpet eftersom vi från början letade efter ett litet sommar torp men föll för detta underbara hus. En hel del behöver göras och vi har lagt sommaren 2009 när huset fyller 100år som datum för att vara klara med renoveringen. Den här bloggen kommer således att handla om vår väg till vårt dröm torp.

lördag 17 maj 2008

Utmaning och uppdatering av planer!

Har efter många och långa tankar bestämt mig för att anta utmaningen jag fick av härliga saker men tänker vänta med den tills i sommar när vi fått mer ordning på saker och ting i huset.
I morgon åker Fredric och hans föräldrar till huset och fortsätter med grundmålningen. Det kommer att få bli ett provisoriskt boende fram till semestern då vi har tid och möjlighet att verkligen fortsätta med målning och renovering. Vi hoppas bli klara med grundmålningen av undervåningen fram till midsommar och kommer att provisoriskt möblera rummen på undervåningen så att det går att vara där. Slut finish av målningen kommer att ske under semestern och golven får antagligen vänta tills i höst. Det viktigaste just nu är att Fredrics rygg blir bra. Han har fått till en ny magnetröntgen nu och vi väntar bara på tid för den.
Under tiden har planeringen av hissgardiner börjat att ta sin form och jag har tänkt mig något liknande:

Bilden kommer från Syster Lycklig.

Gillar dom med knyt. Har dock tänkt mig att försöka sy dom själv. Vi får väl se hur det går.

Nu ska jag bädda ner mig och försöka kurera mig från förkylningen som dök upp i veckan.

Kram så länge/Anna

1 kommentar:

  1. Hej Anna!
    Tack för din gulliga kommentar!
    Har du också åkt på förkylning?! Vi har tragglat med vår förkylning i flera veckor nu. Nu har sambon fått sin dos och det verkar ta om lite på barnen...
    Vad mycket ni hunnit på torpet och vad otroligt vackert huset är!!! Blir jättefint med vita rullisar med knyt.
    Hoppas din makes rygg repar sig snart. Inte kul att gå och ha ont i ryggen...
    Krya på er!
    kram Susanne

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails