Anna`s & Fredric´s torp

Äntligen har vi hittat vårt drömhus/torp. Trots storleken så har vi valt att kalla det för torpet eftersom vi från början letade efter ett litet sommar torp men föll för detta underbara hus. En hel del behöver göras och vi har lagt sommaren 2009 när huset fyller 100år som datum för att vara klara med renoveringen. Den här bloggen kommer således att handla om vår väg till vårt dröm torp.

fredag 22 februari 2008

Sjuk!

Hej alla trogna läsare. Förstår att ni är nyfikna. Tyvärr så blev jag sängliggande förra helgen och ligger fortfarande med dubbelsidig lunginflammation. Jag låg nedbäddad i en säng mitt på golvet i matsalen medans sambon utforskade hela huset. Sätter in lite bilder som han tog när jag blivit bättre. Tänkte att jag nog måste förklara en sak. Torpet kommer alltså att vara vårt sommarställe. Vi ska fortsätta att bo i stan men åka till Torpet så ofta vi bara kan. En mysig sak med Torpet är vår granne som har kor och Schetlandsponnys och som erbjöd sig att vi kunde få låna en ponny som gräsklippare i sommar. Snacka om att barnen kommer att bli glada.

Kram så länge

Anna

1 kommentar:

  1. Usch då, det var verkligen inte roligt. Typiskt att det kommer när något man har sett fram emot länge äntligen ska ske! Krya på dig! Kram /Anna

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails