Anna`s & Fredric´s torp

Äntligen har vi hittat vårt drömhus/torp. Trots storleken så har vi valt att kalla det för torpet eftersom vi från början letade efter ett litet sommar torp men föll för detta underbara hus. En hel del behöver göras och vi har lagt sommaren 2009 när huset fyller 100år som datum för att vara klara med renoveringen. Den här bloggen kommer således att handla om vår väg till vårt dröm torp.

torsdag 14 februari 2008

Alla Hjärtansdag!

I morgon åker vi. Känns helt otroligt att den dagen äntligen har kommit. Allt som ska med denna vändan är packat och klart. Självklart vaknade jag i morse med feber och hosta. Tur det finns alvedon. Inget kan hindra mig från att åka i morgon. Jag har inte sagt det tidigare, men jag har aldrig varit där och Fredric har bara sett huset utvändigt. Alla bilder inifrån är från Fredric´s pappa och bror som varit där efter att vi köpt det och fotat åt oss. Så ni kanske förstår hur spännande det kommer att bli i morgon.



Idag kom min syster förbi med världens finaste present. Hon visste att jag spanat på den ett tag i Myrornas skyltfönster och så köpte hon den till mig på Alla Hjärtans dag. Det är kärlek det.
Visst är den fin. Ska såklart med till Torpet.
Nu ska jag bädda ner mig och barn och hoppas på tillfrisknande tills i morgon.
Kram Anna

6 kommentarer:

  1. Åhh.. så tråkigt att du blivit hängig nu inför dagen D. Typiskt att det smyger sig på när man sett fram emot något länge eller hur? Hoppas du blir bättre tills imorgon. Tack för avtrycket du gjorde hos mig, träkorgen hittade jag i en blomsteraffär i Lysekil för 1,5 år sen, blev kär direkt! Hoppas du hittar något liknande till torpet! Kram /Anna

    SvaraRadera
  2. åh..har du blivit sjuk..hoppas att du mår bra idag...klart när man ska göra nått roligt så orkar man oftast..iallafall en stund i taget...

    Lycka till med husflytten...förstår att det är spännande..
    kram Anna

    SvaraRadera
  3. Oj, Oj så spännande. Förstår att nu har ni fullt upp. Hoppas du inte blev ännu sämre...
    Är väldigt nyfiken hur det har gått. Kommer ihåg den där känslan...
    kram Susanne(klantfia)

    SvaraRadera
  4. åå, så mysigt med ett torp!!!

    Blev så glad när jag såg din burk!!Kände så väl igen den....Dtår det Tibro , töreboda , el tida holm i botten..kommer inte i håg vilket nu..men min kära morbror var med o tillverkade dem....finnds massa saker i serien som finns i både blått o rosa!!Min mormor o mamma har massor av sakerna..själv har jag bara 2 ljustakar!!Så kul att se..just den burken hade min mormor!!

    O så jag babblar,,,bryr väl inte du dig om,,

    ♥♥God Kväll, Kram millan!♥♥

    SvaraRadera
  5. Å va spännande! Ser framemot uppföljning och bilder på inflyttningen! :) Väldigt söt burk. Knaprar faktiskt kakor just nu... Min burk skulle nog bli ekande tom :) Tittar in snart igen och ser hur det går! Kram och lycka till med allt!

    SvaraRadera
  6. hej Anna !!

    Hur går det med flytten till ert hus`?
    Hoppas att du frisknat till..
    kram Anna

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails