Anna`s & Fredric´s torp

Äntligen har vi hittat vårt drömhus/torp. Trots storleken så har vi valt att kalla det för torpet eftersom vi från början letade efter ett litet sommar torp men föll för detta underbara hus. En hel del behöver göras och vi har lagt sommaren 2009 när huset fyller 100år som datum för att vara klara med renoveringen. Den här bloggen kommer således att handla om vår väg till vårt dröm torp.

söndag 20 april 2008

Äntligen kom vi dit!

I fredags packade vi in oss i bilen och kom äntligen iväg till huset. Planerna var att grundmåla vardagsrummet och fixa i trädgården. Vi blev halvklara med vardagsrummet eftersom jag inte kunde hjälpa till då jag mådde pyton av oljefärgen. Det luktade inte så mycket i huset så vi sov kvar men jag vaknade mitt i natten och mådde pyton. Så klockan fyra i natt packade vi ihop oss och åkte hem. Mår fortfarande lite halvskumt men det beror nog på att det inte blev så mycket sömn. Här kommer lite bilder på det vi hann iaf. Lite före, under tiden och efter grundmålnings bilder.
Visst blir det fint! Känns så skönt att äntligen börja bygga upp igen. Nästa helg sticker Fredric dit igen och fortsätter målningen så att undervåningen blir färdig grundad. har planer på att vara där över valborg och fixa. Så nu börjar det nog äntligen att hända saker. Lägger in ett inlägg om trädgården lite senare.
Kramiz Anna

7 kommentarer:

  1. så fint det blir..ni vet väl om att ni kan måla med vatten baserad färg..den stinker inte--jag är astmatiker mår så dåligt av stinkfärg..men vatten baserad funkar lika bra..
    Hoppas att du nu mår bättre..

    ha det så gott..
    kram anna

    SvaraRadera
  2. Åh vad kul, ska bli kul att se det färdiga resultatet sen!!
    Jobbigt att må illa av färgen!

    SvaraRadera
  3. Måste tyvärr ha oljefärg eftersom hela huset är nikotinskadat. Nu på kvällen mår jag mycket bättre. Tack för era snälla kommentarer.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Oh, vad härligt. VAD find det kommer att bli!!

    Förstår vad du menar med lukten av oljefärg. Håller på att måla mina projekt med detta....helt galen jobbig lukt. Även ifall jag försöker stänga dörren till kontoret där alla målade saker är så stinker det på hela övervåningen.

    Kramis Lila

    SvaraRadera
  5. Vilket härligt hus.
    Så roligt att få följa med och se förvandlingen,det blir ju jätte fint i vardagsrummet redan.
    Trevlig blogg ,hit kommer jag gärna tillbaka.
    Är det ok om jag länkar??
    Ha det så bra y.

    SvaraRadera
  6. Men vad spännande att följa utvecklingen! Jag kan tänka mig att det går åt en del målarfärg, hihi!

    Kram från Singapore

    SvaraRadera
  7. Hej Anna! Vad kul att ni äntligen fick komma dit och greja lite, ni har ju hunnit med en hel del! Synd bara att du mådde dåligt av lukten. Jag har samma problem, klarar inte av för starka dofter för då kommer huvudvärken som ett brev på posten!

    Vad fint det kommer bli, jättekul att få följa.. Ha det gott i helgen! Kram /Anna

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails