Anna`s & Fredric´s torp

Äntligen har vi hittat vårt drömhus/torp. Trots storleken så har vi valt att kalla det för torpet eftersom vi från början letade efter ett litet sommar torp men föll för detta underbara hus. En hel del behöver göras och vi har lagt sommaren 2009 när huset fyller 100år som datum för att vara klara med renoveringen. Den här bloggen kommer således att handla om vår väg till vårt dröm torp.

tisdag 22 januari 2008

Torpet!

Ja nu närmar det sig tillträdes dagen. Om allt går som det ska är det fredagen den 1 feb som gäller. Då åker jag och Fredric dit och tillbringar hela helgen där med att titta runt och planera. Då huset är ett dödsbo och inget finns dokumenterat så måste vi kolla upp allt med avlopp/vatten, skorstenar, el och allt annat smått och gott som hör till. Trädgården är vildvuxen men första året får gå till att bara se vad som växer vart och hur vi sen vill utveckla den vidare. Ska bli så kul att få utforska alla vrår och få sova första natten i vårt Torp!


Visst ser det välkomnande ut?

6 kommentarer:

  1. Hej! Vad roligt att du hittade in till mig. Vilket fantastiskt hus ni har hittat. Jag riktigt sitter här och får gåshud!!! Så spännande!!
    DEt är ju verkligen drömmen för mig att hitta ett sånt hus som ni hittat.Vilka vackra uthus..Ja. jag blir alldeles till mig!!!!


    Bordet är ett gammalt pelarbord. Det fanns inte med några iläggsskivor till bordet. Utan mannen fick göra 2 . Man snurrar upp bordet. Kolla under ettiketten Fynd på min blogg!
    Du jag vill gärna länka dig. Din blogg är min nya favorit blogg, vill inte missa något om ert hus och era projekt! Vilka fynd ni har hittat. Jag har fyndat idag. Men lägger ut bilder i morgon...
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Ser fram emot dina bilder. Visst är det roligt att fynda.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Vilket underbart torp ni hittat.Gillar de spröjsade fönstren bland annat. Ska bli spännande att se vad ni gör med det.Letar också efter ett litet torp.m.v.h.Katta

    SvaraRadera
  4. kul att ni går sakta tillväga med vad ni ska göra med torpet. Ser framemot att komma och besöka er. Leffe

    SvaraRadera
  5. Hej. tittar in..
    Vad fint hus,förstår att ni längtar till inträde.
    Nyss been there myself!
    Fast vi har ett mer nybyggt hus..
    Lite för nytt för min smak men håller på och rustar här med.
    Man kan inte få allt här i livet :-)
    ha det fint! Jonna
    ¨Ps såg bilderna inne i huset. kommer bli kanon fint! vilket drömhus!ds.

    SvaraRadera
  6. Godmorgon!
    Åh, vad vackert det ser ut. Förstår er, vilken känsla när ni får sova där första gången.
    kram Susanne
    ps. i en så gammal trädgård finns nog mycket vackra växter som snart börjar titta fram...

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails