Anna`s & Fredric´s torp

Äntligen har vi hittat vårt drömhus/torp. Trots storleken så har vi valt att kalla det för torpet eftersom vi från början letade efter ett litet sommar torp men föll för detta underbara hus. En hel del behöver göras och vi har lagt sommaren 2009 när huset fyller 100år som datum för att vara klara med renoveringen. Den här bloggen kommer således att handla om vår väg till vårt dröm torp.

onsdag 23 januari 2008

Tillträde!

Idag blev det klart att vi får tillträde till huset den 15 februari. Två veckors förskjutning men nu vet vi och kan planera. Känns skönt att veta. Tyvärr börjar det bli fullt hemma nu med alla saker som köpts in så vi får nog lugna oss med fler möbel köp tills vi tömt här hemma.

11 kommentarer:

  1. Vilket underbart torp ni är ägare till!

    Oj, oj...

    /Skatan

    SvaraRadera
  2. Va bra att ni har fått ett bestämt datum nu!!
    Förstår att det är jobbigt att vänta. Man vill ju ha huset nuuuuuuuu! Kan jag förstå! Kul med alla saker du fyndat.
    jag var på loppis i går. Hittade jättefina glas som jag är så glad för!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Villket dröm hus, skall bli kul att se vad som händer!

    SvaraRadera
  4. Hejsan!
    Första gången jag är här! Är ny bloggare så jag har fullt sjå med att kika runt överallt :) Vilket drömtorp!! Oj oj, det är ett sånt här ställe man drömmer om... Det ska bli jättekul att följa dig och alla kommande projekt. Lycka till!
    /Kram Kerstin

    SvaraRadera
  5. Torp?
    Jag tycker det ser ut som ett jättefint gammalt hus....*avis*
    Blir ju spännande med alla fynd som jag ser du har gjort här i tidigare inlägg, kul.
    trevlig kväll /madelene

    SvaraRadera
  6. Tack snälla för alla fina kommentarer. Blir så glad av att läsa det ni skriver. Tror bestämt att även jag fastnat i bloggträsket :-)

    SvaraRadera
  7. Hejsan, vad kul att Ni hittat ett hus(torpet)..å vad kul att få vara i planeringsstadiet...(innan man vet vad som väntas) hahaha...jättekul att läsa på din sida..Jag kommer tillbaka och följer er resa...//kat

    SvaraRadera
  8. Gratulerar till tillträdet!
    Vad roligt. Nu kan ni verkligen planera...
    kram susanne

    SvaraRadera
  9. Hej igen! Va kul att du hittade till mig! Har lagt till dig på min sida, hoppas det går bra! Här blir jag stammis... Apropå trädgård så är jag väl mera intresserad än kunnig. Började faktiskt läsa till landskapsarkitekt, men blev osäker på om jag ville hålla på med enbart trädgård och läser nu därför ekonomi (drömmer om att ha en egen verksamhet så småningom), men som sagt, kul m trädgård tycker jag att det är! Täntke lägga ut lite bilder från köksträdgården hemma på landet som mamma och jag har anlagt. Gillar annars mycket den gammeldagsa trädgården med rosor, lavendel, fruktträd och många gröna rum. Är du i trädgårdsplaneringsstadiet? :)
    Kram Kerstin

    SvaraRadera
  10. pirr i magen så spännnnnande
    vilken karamell huset är

    det sär badrumsskåpet du visar gillar jag
    jag samlar på gamla små med / badrums skåp ska visa dem i bloggen nån gång
    ha en bra torsdag

    SvaraRadera
  11. hej! läste inne hos me and alice att du gillar gamla böcker. Jag är oxå ett bok freak. Har har de böcker du nämde i kommentaren. Hoppas att du hittar dem. De brukar alltid finnas billiga och trevliga böcker på loppis. Många ratar gamla böcker...men det är till fördel för oss som gillar gamla vackra böcker..
    Anna På återseende

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails