Anna`s & Fredric´s torp

Äntligen har vi hittat vårt drömhus/torp. Trots storleken så har vi valt att kalla det för torpet eftersom vi från början letade efter ett litet sommar torp men föll för detta underbara hus. En hel del behöver göras och vi har lagt sommaren 2009 när huset fyller 100år som datum för att vara klara med renoveringen. Den här bloggen kommer således att handla om vår väg till vårt dröm torp.

söndag 23 november 2008

Kokbok!

Den här gamla kokboken är ett arvegods från min pappas faster och är hennes kokbok från skolköket. Det finns alla möjliga underbara recept i den tex Choklad soppa.

Önskar såååå att jag hade lika vacker handstil men tyvärr så envisas jag med att skriva med versaler. Lyckades iallafall få till skafferidörren på landet så nästa gång ska jag måla texten på dörren.

Kram så länge/Anna

1 kommentar:

  1. Jag hittade hit! Känns surrealistiskt att se torpets alla små gobitar så här. Kul att se hur allt började hos er och ert fina "place". Trist att jag missade i söndags. Ses snart - Kram!/millis

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails